Nyheder

Mød Joakim Bach Friis – ADDvisions Head of Service Management

Jeg er kundens mand. Så jeg er ikke en del af nogens afdeling.
Udgivet: 02/06/2025
Mød Joakim Bach Friis – ADDvisions Head of Service Management

Kan man være kundens mand, når man er ansat?
Mød diplomaten og linedanseren Joakim Bach Friis

 

“Min meget alsidige baggrund gør, at jeg har dyb indsigt i alle centrale forretningsområder. Derfor kan jeg hjælpe med at optimere kundens drift og udvikle deres forretning. Det er sådan set dét, jeg har haft fokus på hele min karriere.”

Joakim Bach Friis, 47, er kundens ambassadør hos ADDvision – en nyoprettet rolle, hvor Joakim fra april 2025 skal varetage de store kunders behov … og rådgive dem strategisk.

 

Det betyder, at jeg sikrer mig, at vi leverer, hvad vi skal som aftalt i kontrakterne, og ikke mindst i forhold til deres forventninger. Kunderne skal hele tiden være glade og tilfredse, det er min opgave. Jeg vil sådan set gerne tale med alle kunder, uanset hvem de er, men det er hovedsagelig de største, der har brug for sådan én som mig.

Fordi jeg er kundens mand, er jeg heller ikke en del af nogens afdeling. Jeg refererer til vores CEO, André Dommer, og er – i forhold til kunden – bindeled mellem alle afdelingerne i ADDvision. Jeg sikrer, at de ved, hvad der kan lade sig gøre, så de ikke går glip af dét, der kan gøre en forskel for dem.”

 

Full circle på viden og en vældig sjov hverdag

“Jeg sagde ja tak til at komme til ADDvision, fordi jeg synes, det er en superspændende virksomhed. Der er en samling af nogle ret interessante serviceydelser. Både de klassiske datacenter-løsninger, on prem, og cloud og ERP – her kan man hele pakken i forhold til virksomheder. Jeg glæder mig ikke mindst til at have ERP med, når jeg snakker med kunderne.

Jobbet her giver mig også chancen for at vende lidt tilbage til dét, jeg selv startede med. Det minder om dét, min bror og jeg lavede sammen i sin tid. Siden har jeg været vidt omkring og prøvet mange ting, og nu er jeg ”full circle” – og det kan jeg godt lide. Jeg er kommet tilbage til en hverdag, jeg synes er sjov.

Gennem min karriere har jeg fået opsnappet en god teknisk forståelse for det at drive og udvikle forretning, for medarbejdere, økonomi, IT-drift, IT-service, e-commerce, leverancer og så videre. Min baggrund er fra CBS, jeg har arbejdet i Tyskland, jeg har været en del af startups, både succesfulde og nogle der aldrig kom på markedet. Jeg har bygget en succesrigvirksomhed op, som blev solgt til en stor IT-spiller, jeg har prøvet at have mange medarbejdere og mange forhandlere, og at selv have fingrene nede i alle tænkelige virksomhedsopgaver. Jeg har været lønmodtager, bestyrelsesmedlem, IT Manager, økonomiansvarlig, VP of Operations og adm. dir… altid med IT som omdrejningspunkt.

Den baggrund gør, at jeg har dyb indsigt i i alle centrale forretningsområder, og derfor kan jeg hjælpe med at optimere kundens drift og udvikle deres forretning. Det er sådan set dét, jeg har haft fokus på hele min karriere.”

 

Forståelse af teknologi og forretning

Operations

Service Management

Mine stærke ekspertiseområder


Stræber efter succes sammen med kunderne

“En god dag på jobbet er én med meget dialog. Med kunder og med konsulenter om, hvordan vi optimerer kundernes drift og forretning, så kunden står bedre på deres marked. Jeg har to fokusområder – optimering af kundens drift og udvikling af deres forretning:

Jeg ønsker at være i dialog med vores kunder og om optimering af kunders IT-drift samt udvikling af kundens forretning.

Succes for mig er, når ADDvision sikrer kunden en stabil drift og giver den rådgivning, der skal til, så kunden står bedre på deres marked. På den måde vinder alle parter.”

 

 

Det fokuserer jeg på i 2025

Optimere kundernes drift

Udvikle kundernes forretning

Sociale relationer giver afslapning


“Jeg trives med en alsidig hverdag – med spændende udfordringer på arbejdet, ro og afslapning derhjemme, og tid til sport med venner. Det giver mig energi og holder mig skarp. Jeg sætter pris på god variation i hverdagen, hvor der både er plads til fordybelse, bevægelse og gode relationer – uden at det hele skal gå stærkt hele tiden. ”

“Jeg har været lønmodtager, bestyrelsesmedlem, IT Manager, økonomiansvarlig, VP of Operations og adm. dir… altid med IT som omdrejningspunkt.”

Andre relaterede nyheder